خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که به تازگی با محمد مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مصاحبه ای را انجام داده است. در این مصاحبه آقای کاظمی ضمن تایید تفاوت  های کیفی بین مدارس دولتی عادی با مدارس دولتی خاص و همچنین مدارس غیردولتی خبر از تصمیم دولت برای تقویت مدارس دولتی عادی داده است. در این گفتگو آقای کاظمی یادآوری کردند که: "شخص رئیس جمهور پیگیر موضوع ارتقاء مدارس دولتی بوده و وزارت آموزش و پرورش نیز مدتهاست که در حال مطالعه مسئله است و جلسات زیادی با کارشناسان درباره تدوین آیین نامه تقویت مدارس دولتی برگزار شده است." 
این موضوع خود اشاره به پایین بودن سطح کیفی مدارس دولتی عادی دارد. در حال حاضر مدارس دولتی عادی از مسائلی مانند: کمبود معلمان مجرب، تعداد زیاد دانش آموزان در کلاس درس، نامناسب بودن (قدیمی بودن) فضای فیزیکی مدارس، به روز نبودن مهارت های معلمان با شیوه های مدرن آموزش و رنج می برد. 
این موضوعات به راستی از دغدغه های اصلی والدین در مدارس دولتی است. یکی از دلایل اشتیاق والدین برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس غیردولتی نیز این است که فکر می کنند در مدارس دولتی رسیدگی های لازم به فرزندشان نمی شود. البته باید اذعان کرد که همه مدرسه های دولتی عادی چنین نیستند و والدین باید نسبت به وضعیت مالی، مکان منزل، روحیه و شخصیت فرزند خود مدرسه مناسب را انتخاب کنند. مدرسه مناسب خود معیارهای دارد که از خانواده به خانواده و از دانش آموز به دانش آموز متفاوت است. پیشنهاد می شود مقاله ویژگی های یک مدرسه خوب را در وب سایت مدرسه کلوب مطالعه کنید. در کنار آن بخش مدرسه یاب نیز می تواند به شما در پیدا کردن مناسب ترین مدرسه کمک کند. مقالات متعددی نیز درباره بهترین مدرسه در هر منطقه در این وب سایت منتشر شده است. بعنوان مثال، مقاله بهترین دبستان پسرانه منطقه 4 برخی از دبستان های خوب منطقه 4 را معرفی می کند. اطلس مدارس نیز از بخشهای مفیدی است که امکانات، فعالیت ها و دستآوردهای هر مدرسه را با عکس، توضیح، فیلم و نظرات والدین در دسترس خواننده قرار می دهد. توصیه می شود اطلس دبستان پسرانه فرهنگ را مطالعه بفرمایید تا با کارکرد یک دبستان خوب مطلع شوید.
با مطالعه این وب سایت به بسیاری از سوالات شما پاسخ داده می شود.
 

فضای ورزش در مدارس

سرنوشت آموزش سواد عاطفی در مدارس ایران

اهمیت ارتباط بین "خانه" و "مدرسه"

پژوهش سراهای دانش آموزی و کارکرد آنها

درصد دانش آموزان دختر و پسر در مدارس سمپاد

توجه دولت به مدارس دولتی عادی

تحصیل دانش آموزان دارای معلولیت در مدارس عادی

مدارس ,دولتی ,مدرسه ,عادی ,دبستان ,والدین ,مدارس دولتی ,دولتی عادی ,دانش آموز ,دبستان پسرانه ,مدرسه مناسب ,تقویت مدارس دولتی
مشخصات
آخرین جستجو ها