به گزارش خبرگزاری پانا، روز گذشته نشست تخصصی در خصوص همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه برگزار شد. در این نشست که به منظور همفکری و جمع آوری نظرات و پیشنهادات برگزار شده بود مشکلات پیش رو، نمونه های برجسته برای الگو سازی و راه حل های پیشنهادی مناسب به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
این نشست با ریاست علی محبی، رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد و موضوعات مختلفی که از چالش های اساسی در ارتباطات مدرسه و خانه است مطرح شد. یکی از این موضوعات مهم و چالش برانگیز درباره نقش والدین در اجرای برنامه درسی بود که باید در منزل انجام شود.
موضوع ارتباط بین خانه و مدرسه یا آنچه بیشتر مصطلح است "اولیاء و مربیان" از موضوعاتی است که حدود 100 سال است در حوزه آموزش و پرورش و حدود نیم قرن در آموزش و پرورش ایران مطرح است. در وب سایت مدرسه کلوب که بطور تخصصی به مباحث مدرسه، آموزش و دانش آموزان می پردازد مراجعه شود مقاله جامع و کاملی درباره "اهمیت انجمن اولیاء و مربیان" خواهید دید.
برخی از مدارس کمتر و برخی نیز بیشتر به موضوع ارتباط بین انجمن اولیاء و مربیان می پردازند. بعنوان مثال دبستان پسرانه غیردولتی سلام یاسین اهمیت ویژه ای برای این موضوع قائل است و بطور مرتب و برای مناسبت های مختلف برنامه ها مشاوره، یا همراهی پدر و پسری (مانند صرف صبحانه، گشت های علمی، برنامه استخر و غیره) برگزار می کند. این دبستان در زمره بهترین دبستان های پسرانه منطقه 1 تهران است. یا دبستان دخترانه شایستگان رازی در منطقه 1 نیز برنامه های متنوعی برای حضور والدین و مشارکت دادن آنها در امور مدرسه دارد.
دانش آموزی موفق است که همکاری و تعامل والدین و مدرسه را شاهد باشد.
سرنوشت آموزش سواد عاطفی در مدارس ایران
اهمیت ارتباط بین "خانه" و "مدرسه"
پژوهش سراهای دانش آموزی و کارکرد آنها
مدرسه ,برنامه ,دبستان ,آموزش ,برگزار ,مربیان ,انجمن اولیاء